Tři bílé jedy: Cukr, sůl a mouka!

cukr
Zdroj: Thinkstockphotos cukr

Používáme je všichni, do české kuchyni tyto suroviny prostě patří. Dá se jim vůbec vyhnout?

Ano, tak zvaný bílým jedům se můžeme vyhnout velice snadno, protože naštěstí jsou snadno nahraditelné. Pojďte si přečíst co a jak je může v kuchyni obstojně zastoupit a mnohdy dokonce vykouzlit mnohem lepší chuť.

 

Cukr

 

Někteří odborníci na zdravou výživu tvrdí, že se naše tělo vyrovnává s pouhou jednou lžičkou cukru až tři dny. Náhlé požití cukru nám může způsobit krátkodobý pocit euforie, proto se při nervozitě doporučuje dát si něco sladkého, jenže vedlejším účinkem je vznikající závislost.

 

 

Řeč je o cukru bílém, rafinovaném. Mezi zdravější formy patří cukr třtinový nebo přírodní hnědý cukr s melasou. Úplně nejzdravější je pro nás cukr obsažený v medu. Naše doporučení tedy zní: Pečte, vařte i slaďte medem, nejlépe samozřejmě pořízeným od nějakého souseda nebo vlastních zdrojů. Rozhodně nevyřazujte cukry z vašeho jídelníčku, protože jsou pro naše tělo zdrojem energie. Přijímáme je například i z ovoce.

 

Sůl

 

Kuchyňská sůl je pro náš organismus velmi nezdravá, protože dráždí nás žaludek. Když se podíváme do historie národů, jako jsou třeba indiáni nebo Inuité, zjišťujeme, že sůl v jejich jídelníčku vůbec nebyla. Chuť, která nám dnes připadá mdlá, mnohé národy vylepšovaly kořením a bylinkami. Pro nás už je odprostit se od soli velice těžké, protože jsme na ni zvyklí.

 

 

A jak nám sůl škodí? Zvyšuje krevní tlak, zanechává v nás odpadní látky a zpomaluje jejich vylučování. Dehydratuje pokožku. Sůl také dokáže člověka dovést až k depresím. Hypochloremie je nemoc, kdy je sůl zadržována v organismus a neodplavuje se z těla ven, při nadměrném pocení ji však z těla zmizí velké množství a to vede až k depresím. Pokud se přesto soli nechce vzdát, používejte alespoň sůl kvalitní, mořskou!

 

ZDRAVÉ DOBROTY, KTERÝCH SE NEMUSÍTE BÁT:

Salát caesar, který zasytí i jako hlavní chod

Kuřecí salát pro štíhlou linii

Salát s mořskými řasami a tofu

 

Mouka

 

Pokud chcete některý z bílých jedů odstranit a nemůžete se rozhodnout, kterým začít, rozhodněte se pro mouku! Naše tělo ji totiž vůbec nepotřebuje a ve všech směrech nám škodí.

 

Mouka zanáší naše střeva a silně zahleňuje organismus. Veškeré pečivo z pšeničné mouky je silně nezdravé nejen proto,že obsahuje bílou mouku, ale také kvůli kvasnicím, solím a cukrům.

 

 

Mouku můžete snadno vyměnit za bezlepková pečiva, která našemu organismu neškodí. Taktéž můžete vyzkoušet různé kukuřičné, jáhlové nebo pohankové produkty.
 

Sdílejte s přáteli:
Přidejte komentář