Známe devět jídel, která vám zaručí klidný spánek

Pijte teplé mléko, bude se vám dobře spát
Zdroj: Thinkstockphotos Pijte teplé mléko, bude se vám dobře spát

Našli jsme pro vás devět jídel, díky kterým budete spát jako nemluvňata.

Jak dosáhnout spánku, ze kterého nás nic nevyruší? Musíme se naučit správně jíst a vybírat si ty potraviny, které nám pomohou zklidnit mysl, uvolnit svaly a hlavně ty, které nám vyloučí do krevního oběhu uspávající hormony. Následující seznam devíti potravin je syntézou babských rad a nových poznatků z dnešní doby.

 

1. Banány: Takový banán je prý vlastně prášek na spaní ve žlutém slupce. Nejen že obsahuje melatonin a serotonin, ale také má v sobě hodně hořčíku, který uvolňuje svaly.


2. Heřmánkový čaj: Heřmánek je standardní součástí čajů na dobrou noc, protože funguje jako mírné sedativum. Je to ta pravá bylinka pro neklidná těla a mysli.

 

RECEPTY, PO KTERÝCH SNAD USNETE I VY:

Krůtí stehno na medu

Ovocný salát s mandlemi

Horké banány s čokoládou

 


3. Teplé mléko: Není to jen pověra. V mléku je tryptofan, aminokyselina, která má mírně sedativní účinek, a vápník, který našemu mozku pomáhá tryptofan dobře využít. Kromě toho je tu psychologický efekt - teplé mléko nám připomíná dětství, a už tím nás uklidňuje.


4. Med:
Přidejte si trochu zlatavého medu do mléka či heřmánkového čaje. Cukr má sice povzbuzující účinek, ale pomáhá odklidit z cesty kyseliny, které by mohly přebíjet uklidňující tryptofan.


5. Ovesné vločky:
V ovesných vločkách se skrývá spousta spánku. Je v nich melatonin a pocit pohody. Krom toho také příjemně a zdravě zaplní žaludek.


6. Mandle:
Hrst této dobroty také pomáhá přivolat spánek. Mandle obsahují jak tryptofan, tak i hořčík, který uvolňuje svalstvo.


7. Lněné
semínko: Když vás život netěší a smutek se zdá zastírat vše dobré, zkuste si večerní porci vloček posypat dvěmi lžícemi lněných semínek. Jsou plná přírodních omega-3 mastných kyselin, které zlepšují náladu.


8. Celozrnný chléb:
Krajíc celozrnného chleba s medem pomůže zvednout hladinu inzulínu, který pomůže tryptofanu dostat se až do mozku, kde je přemění na serotonin a vydá jemný povel: "Je čas jít spát."

 


9.Krůta:
Je nejznámějším zdrojem tryptofanu. Nemá se to přehánět, protože tryptofan nejlépe působí na prázdný žaludek, ale plátek krůtího masa na krajíci celozrnného chleba patří mezi nejlepší přirozené uspávací prostředky

Sdílejte s přáteli:
Přidejte komentář